Post

Wat doen ze? Waar zijn ze mee bezig? 

Het is net zo’n rommeltje als de pakketdiensten en postbedrijven. Sorry, over het algemeen gaat het goed, maar soms gaat het mis.  

Het briefje voor een eventuele bezorger is aan de voordeur geplakt. Het heeft de boodschap dat het pakket achter de containers geplaatst kan worden. Hoezo komt het dan voor dat het niet bezorgd kan worden? Bij mij komen gelezen boodschappen soms ook niet helemaal binnen. Ik hoor of ik lees, maar heb geen benul van wat er staat. Laat staat dat er een actie op ondernomen wordt. Met geluk blijft het hangen tot een moment dat het begrip indaalt. Ach ja, wat niet weet wat niet deert, dat zal die bezorger misschien ook denken. Dan daalt het in tegen de tijd dat alles al bezorgd is. 

Enige keren is het pakket bezorgd bij de buren. Dat vind ik vervelend, zeker als het bij meerdere pakketjes in een week gebeurt. Sta je weer aan de deur hi ik heb besteld maar was er niet. Helemaal als er geen mail binnen is gekomen dat ze komen bezorgen. Dat gebeurt ongeveer één keer per maand, dan klopt er niets van het bezorgmoment. Komt het te vroeg of het komt dagen, soms een week te laat. Zucht….

Hoe vaak het me overkomt, dat ik bij de verkeerde winkel ben om een pakket te retourneren of op te sturen. Waarom is er niet een gebouw waar we alle verschillende postbedrijven bij elkaar kunnen retourneren of verzenden? Het verandert regelmatig welk bedrijf met het andere bedrijf samenwerkt, en dat voor iemand die met regelmaat verstrooid rondloopt. Oops…. 

In ons lichaam werken de hormonen met het endocriene stelsel en dat is dan weer onderverdeeld in verschillende depots om het zo maar te noemen, bv hypofyse, alvleesklier enzovoorts. Kunnen we dan alle postorderbedrijven zien als het endocriene stelsel? 

Werken de verschillende postbedrijven niet samen, dan kan ook het lichaam ontregelen. Dus als de postorderbedrijven gaan samenwerken, wordt het dan niet makkelijker? Of gaat het dan één keer per maand mis? Het zou mooi zijn als het na een jaar in de pauzestand gaat en de post soepel verloopt.

De postbode weet waar mijn pakket bezorgd kan worden en ik sta niet meer bij de verkeerde post-inname winkel, benzinepomp, bloemist, supermarkt. Hoewel ik dan wel gelijk mijn boodschappen kan doen. 

juni 2026

Doetip: De post laat op zich wachten en is gecompliceerder geworden. Het makkelijk en fijn voor jezelf maken door in het moment het positieve eruit te halen. En als dat niet lukt blijf vertrouwen, misschien op een later tijdstip of op een andere plek vinden.

“Post komt later, blijf positief wordt geen hater”